Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel



drömmer och fantiserar,
ta mig tll en annan planet
snälla busschaufför kör mig
till himlen eller en annan värld
full av vackra ting.
släng in mig i en taxi,
snälla ta mig till en
finare plats än denna.
ge mig en söndagsmorgon,
där ljuset likt en explosion
sipprar in genom mitt fönster,
får mig att njuta av livet.

ge mig paradiset.
ge mig en dimma som får mig att
skratta och dansa som en galen person.
gör mig till det som var förr
jag har så många frågor,
men varför, varför?
allt är gammalt, som trädet utanför.
ska vi hugga ner det
och strunta i den här skiten.
ni ska få se. vi bryr oss inte och
blir tomma, ihåliga skal,
likadana i denna alldeles
för normala tillvaro.
vissa dagar grå saknar jag
kärlek och alla dess miljoner färgglada
fjärilar inuti mig, då min värld blir
som en surrealistisk tavla där
allt kan hända
.


just nu händer ingenting


snälla kom närmre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0