För Kristina ska ta studenten!


Jag har en plan för hur jag ska fira Kristina på hennes student, allt börjar med att jag studsar in på gården, där familj, släkt och vänner sitter fint uppradade efter ett långt bord med vit duk. ballonger i gult och blått ligger över hela gräsmattan.

Jag drar genast upp elgitarren och börjar rockar skiten ur de äldre, alla tittar konstigt på mig men jag kör hårt. Efter ett tag tar jag upp en stor svart sopsäck fylld med något jag vet att Kristina hatar.
Kanelbullar.

Jag börjar sula kanelbullarna i huvudet på folk, en efter en. Tillslut tar jag samtidigt upp en stor vattenpistol som jag har fyllt med vodka och sprutar ner alla tills de är alldeles geggiga samtidigt som jag kastar bullar som om mitt liv hängde på det.

Efter ett tag är alla geggiga och gården har blivit en kanelbullsvodka smet, några hickar och ser nöjda ut andra skriker och frågar vem jag är.
Så jag springer och tar en bebis med mig under armen, hon kollar på mig med sina stora blå ögon och ser nöjd ut, jag tror att det är vodkan.

Men sen ångrar jag mig, springer tillbaka och lämnar bebisen ensam någonstans, det är ju trots allt inte hon som tar studenten.
Jag återvänder till gården och lägger mig i en buske, tar fram min kikare och spanar ivrigt på de firande. Sular ännu ett par kanelbullar i någons huvud och gör granatljud.

Tröttnar, och sätter på mig det lilla hustaket, kurar ihop mig till en liten boll och låter "puurrrr purrrr puurrr" Jag låtsas vara en duva.

Oj, Och det var visst så jag förstörde Kristinas stúdent för att jag ej fick en inbjudan.

Kommentarer
Postat av: Aimée

ÅH vad jag har saknat din blogg Jennifer. Galet bra!

2008-05-15 @ 22:03:13
URL: http://aimee.blogg.se
Postat av: Jen

visst är den bäst? :)

2008-05-16 @ 22:19:38
URL: http://nupp.blogg.se
Postat av: Aimée

Galet bra är den! :)

2008-05-17 @ 11:07:26
URL: http://aimee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0