en ledig dag?


det slog mig just att klockan är lite mycket och fick lite smått panik över antalet timmar jag kommer få sova om jag lägger mig nu..det tar runt 2-3 timmar innan jag verkligen somnar nämligen.
men jag kom ju på att jag kan sova hur länge jag vill imorgon.

jag kan äta min frukost i lugn och ro istället för att försöka äta den samtidigt som jag cyklar till jobbet, på en cykel utan bromsar (livsfarligt).
jag kan smyga runt i lägenheten, behöver liksom inte kuta runt, slå i alla kanter och skrika svordomar var 5:e sekund bara för att jag har så förbannat jävla bråttom
och jag slipper ha mascara i hela ansiktet för att jag har försökt att sminka mig i farten, påväg in på toan, in i garderoben hoppandes i andra kläder.
en morgon helt för mig själv..helt utan stress.

men vad gör man sen då? en ledig dag?

Får klura på det där med ledighet, Linn vet nog något roligt att göra..hon är bra på att vara ledig. Ledig är annars är finare ord för arbetslös.

Jag önskar att jag också var det. man mår inte bra psykiskt av att jobba på donken, man springer runt och upprepar samma ord en hel dag och planerar mord för varje ny gäst. "Beställer hon ett happy meal så ska jag fan stycka henne i tusen småbitar.."

Ja. så tänker jag om varenda jävel som kommer dit. Jag har på senare tid fått höra att jag ser och låter rätt bitchig i kassan. NO SHIT? undra varför. världens bästa jobb liksom.HÖ

Och idag fick jag inte ens se ut som jag ville i håret. Blev så jävla förbannad och frågade chefen varför man inte fick se ut som man ville på jobbet, varför man ska se likadana ut och EJ ha en personlig stil. Då frågade hon ifall jag var rasist och i detta fall, och i de ämnena som rör henne så JAAAAAAAAAAAAA!
dö din lilla feta råtta jag och orkar inte med dig.

uhh..de där tog på krafterna..kanske jag somnar med en gång.
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0