vad gör det om 100 år?


Det finns ju åldersnojjor och kriser hit och dit..jag har haft såna sen jag fyllde tio och sen dess har jag känt mig stressad och "hur fan ska jag hinna med allt?" . Så jag har alltid haft rätt bråttom med att hinna med saker..
tex. förlova mig när jag var 16, fick en bil när jag var 17 utan att ens ha körkort, flytta hemifrån och utomlands vid 18..ja ni förstår.

Och nu är jag inne på mitt 20:e år och känner att jag är påväg utför.

man ska ju fixa en stadig relation med en man
plugga och bli något
ha ett riktigt 8-17 jobb.
skaffa lite barn.
sen ta lisa och björn till dagis
steka fiskpinnarna
gifta sig rikt
ha en nice smekmånad
köpa fin bil som slår alla grannarnas
gärna bo centralt
vara en social och trevlig människa
ha middagar för vännerna
ta några lån
resa och se världen
göra något bra och bli känd
skilja sig och skaffa en yngre man
bli mormor
shizofreni, klimakteriet, håravfall,botox.

Ja, förstår ni nuvarför jag är lite stressad?


holy...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0