Well this calls for a toast, so pour the champagne!


Även fast det är waay to early för att leta boende i London så brukar jag kika in på londonsvenskar.com för att se vad som finns och jag känner igen det där pirrandet i magen, en blandning av alla känslor som finns, som man mixat ihop till en fin röra. man vill, man är nyfiken och fattar inte vad man håller på med.

ha.

det är ju svindyrt att bo i London och av erfarenheter från barca så ska jag bo centralt den här gången. Eftersom jag inte vet hur länge jag kommer vara där så vill jag ha allt nära och bra. Vi ska inte behöva åka buss 30 min varje gång vi vill in till stan. 
det kommer att kosta men det skiter jag i.

 Jag kan se oss i ett litet kollektiv, sitta runt ett bord i en trång lägenhet, dricka öl och kedjeröka.

Det ända jag är rädd för:

Den föbaskat fula brittiska dialekten jag kommer få.. Min engelska är liksom.."MTV engleska"? hah...det är ghetto och svordomar och inte alls lika prydlig och fin som Kristinas "dricka te och äta scones" engelska.

jag kan ju också prata snobbengelska men jag tycker det låter så otroligt fult och överdrivet att jag börjar ju garva så fort jag råkar hamna fel. Och ´Kristina ska vi inte prata om. mobbar alltid henne för hennes brittiska dialekt.

Jag lär ju ställa mig och asgarva varje gång en britt öppnar käften.

shaaaisse vilka problem.

Ska filosofera vidare i duschen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

men vad kul :) vad gjorde du där i 8 månader ? då kanske du har lite tips på vad jag ska tänka på när jag är där? :) kram

2008-08-10 @ 20:49:04
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha Du har ju fan inte Mtv engelska! Din är lika svenne engelska som alla andras jag känner, så watch it om vem som borde mobbas!

2008-08-10 @ 21:01:29
Postat av: Jennifer

Ja, kanske. jag växte upp med MTV på engelska och det var därifrån jag lärde mig från början. så som alla andra kanske.

När du skriver svenneengelska så får du det att låta som att jag suger.

men du ska ju alltid tycka tvärtemot vad jag tycker så..



2008-08-10 @ 21:08:31
Postat av: Angelica

okej men gu vad kul det låter :D jag funderar på om jag ska söka jobb där på telecom samtidigt som jag pluggar för det finns möjlighet till det, hade ju vart bra att tjäna en extra slant ialalfall :D det är många som ker och jobbar där jag har en kompis som vart dot också :D eller en bekant rättare sagt :D

2008-08-10 @ 22:26:43
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0